ДП БГЦПО адаптира система за обучение, ориентирано към потребностите, свързани с работното място в рамките на проект SEAL | ДП Българо-Германски център за професионално обучение клон Плевен
bgdeen
22
дек
2021

ДП БГЦПО адаптира система за обучение, ориентирано към потребностите, свързани с работното място в рамките на проект SEAL

В тази юбилейна 25-та година, ДП БГЦПО отправи нетрадиционно предизвикателство пред своите курсисти, свързано с изработване на борд дъска „Желаната работа“. Участниците от три квалификационни курса: „Графичен дизайн“, „Помощник-възпитател“ и „Маникюр, педикюр и ноктопластика“ структурираха своите очаквания от бъдещето по отношение на професионалното им развитие, разкрасявайки коркови табла със снимки, мостри и мъдри мисли.

Идеята за тази конкурсна категория дойде в следствие изпробването на холандска рамка за напътстване на обучаемите „Обучение, свързано с потребностите“ , разработена от холандския училищен психолог  Ноел Памиер. Тази рамка е широка, така че да отговаря на всякакъв тип учебна ситуация (в училище, на работното място и другаде), това е рамка, основана на практика и подкрепена с изследвания.

Когато работим върху меки умения, ние работим върху бъдещето на нашите курсисти. Можем да ги научим как да работят с определена машина и това умение ще им бъде полезно, докато машините се сменят, но когато ги напътстваме, например, да работят в екип, това умение ще продължи да им служи цял живот и ще им помогне да си намерят работа, да вършат добре тази работа (в екип) и да я запазят.

Участнците в курсове „Графичен дизайн“, „Помощник-възпитател“ и „Маникюр, педикюр и ноктопластика“ обединиха своите усилия и изработиха три прекрасни табла, посредством които визуализираха свои възможи изисквания и очаквания от потенциални бъдещи работни места. Считаме, че по този начин те се приближиха с няколко важни стъпки до своята професионална реализация, а интерпретацията на абревиатурата БГЦПО: Бъдеще, Градивност, Целеустременост, Постижения, Опит, възприехме като своеобразен подарък за дългогодишната работа на нашите прекрасни преподаватели и екип от специалисти.

Благодарим на всички участници за проявените ентусиазъм и креативност!

P1210245 P1210242 P1210241